Swan Market hulp voor verkopers

Als creatief is het ontzettend fijn als jouw product goed verkoopt, zowel in de winkel als in de webshop. Om het verkoop in de webshop te stimuleren, hebben we een handleiding voor de beste manier om dit te doen. Zodat je het niet allemaal zelf hoeft te doen.

De titel van je product 

De titel van je product is ontzettend belangrijk zijn. Het moet duidelijk zijn wel product je precies verkoopt. 

  • De titel moet duidelijk zijn en gemakkelijke te lezen zijn.
  • Schrijf de naam van je product in hoofdletters.
  • Gebruik duidelijke kernwoorden, zodat de zoekmachine jouw product beter kan vinden. 
  • De naam van jouw onderneming zet je niet in de titel.

De omschrijving van je product

Naast dat het in de titel duidelijk moet zijn welk product je verkoopt, het het ook handig om de juiste omschrijving aan je product te geven. Klanten weten dan precies wat ze kopen en zo komen ze niet voor verassingen te staan wanneer hun pakketje aankomt.

  • Een goede omschrijving heeft minimaal 3 zinnen en heeft een lengte van ongeveer 500 letters.
  • Bij het schrijven van de juiste omschrijving moet je de volgende vragen in je achterhoofd houden:
    • Als de klant het product niet zou kunnen zien, hoe zou je het dan omschrijven?
    • Wat is er zo uniek aan dit product?
    • Hoe zou het kopen van dit product positieve invloed hebben op de klant?
    • Wat is het verhaal achter het product?
  • In je omschrijving bevat je de productnaam, het merk en andere belangrijke kernwoorden, zodat klanten nog beter jouw product kunnen vinden.
  • Zorgt ervoor dat elke omschrijving die je geeft aan verschillende producten, wel uniek blijven. Wanneer ze allemaal ongeveer hetzelfde zijn, word je minder snel op Google gevonden, waardoor je minder producten verkoopt.
  • In de beschrijving zet je de materialen die voor dit product gebruikt zijn en eventuele allergieën waarmee je dit product niet zou kunnen kopen.
  • Daarnaast kan het soms handig zijn om te omschrijven hoe het product werkt of hoe je het moet gebruiken.
  • Soms kunnen producten niet tegen te veel zonlicht bijvoorbeeld. Zet dit erbij. Zo weten je klanten precies wat ze moeten verwachten.

De prijs van je product

  • De prijs die je vraagt voor jouw product is volledig aan jou om te bepalen.
  • De prijs moet gelijk zijn aan de prijs die je in je eigen (web)shop hebt staan.

De afmetingen van je product

  • Niet bij elk product is het nodig om afmetingen bij te zetten. Doe dit bij bijvoorbeeld wanddecoraties, accessoires of woonitems.
  • Voor kleding is het altijd belangrijk om de juiste maat in te vullen. Dit kan allemaal bij de product invoering.

De zorg voor je product

  • Sommige producten vragen een speciale behandeling. Hoe ze moeten verzorgd worden of hoe je het moet schoonmaken, omschrijf dit op de juiste manier, zodat klanten lang plezier hebben met jouw product.

De categorie van je product 

De juiste categorie toebehoren aan je product is ontzettend belangrijk voor een optimale verkoop van jouw producten. Zorg er altijd voor dat jouw product in de juiste categorie en subcategorie valt. Zodat, wanneer mensen op zoek zijn naar jouw product, ze het gemakkelijk kunnen vinden. 

De foto’s van je product

De juiste foto’s van jouw product zijn heel belangrijk. Hieruit kan jouw klant opmaken of het kopen van jouw product het echt waard is en hoe het er uit ziet. Voor de juiste foto’s heeft Swan Market een handleiding geschreven, zodat jij de perfecte foto’s aanlevert!