Veelgestelde vragen voor Creatieven

Wij begrijpen dat voor een nieuwe Creatief veel op je pad komt als je begint met verkopen op onze website. Hierbij komen natuurlijk vele vragen. Lees maar hier door heen om je vragen beantwoord te krijgen!

Kom je er nog steeds niet uit, neem dan lekker contact met ons op!

 

Nadat jij kan beginnen als Creatief bij Swanmarket.nl, wordt jij verwezen naar onze Swantool. Dit is onze vaste Tool voor Creatieven om in te werken. Hierin kan jij dingen doen, zoals producten uploaden, product omschrijvingen maken en kleuren/variaties van je product uploaden.

Video uitleg over de Swantool!

Hoe voeg je keuzeopties toe aan mijn product?

Het kan zijn dat je product meerdere kleuren of maten heeft en deze opties dezelfde prijzen hebben. In plaats van je product 10 keer te uploaden, kun je jouw product slechts 1 keer uploaden. Voeg dan wel kleur- of maatopties toe aan je product. Dit kun je doen door bij de productpagina door te scrollen naar “Add product attributes and quantity” en vervolgens op “Add another option” te klikken.

In het vakje “Kleur” of “Maten” kun je kiezen uit een heleboel opties. Helaas is het nog niet mogelijk om daar zelf iets in te vullen. Dus als jouw kleur of maat er niet bij staat, kun je de keuzeopties aangeven in je beschrijving. Vermeld dan ook dat de klant zijn gewenste optie kan aangeven in het vakje “Notities voor de verkoper”.

Het toevoegen van keuzeopties scheelt je een hoop tijd en de klant kan dan ook nog eens in één oogsopslag zien welke kleuren of maten je allemaal hebt!

Hoe zijn mijn SKU-Codes afwijkend?

Een SKU-code wordt gebruikt om producten van elkaar te onderscheiden en om het voorraad te beheren. De SKU-code zorgt ervoor dat je voorraad automatisch wordt gecorrigeerd wanneer je een bestelling hebt gehad. Zo weet je precies wanneer je jouw voorraad moet aanvullen en ben je nooit onverwachts uitverkocht!

In principe staat er automatisch een SKU-code wanneer je een nieuw product wilt uploaden of als je een keuzeoptie hebt toegevoegd. Check dan wel altijd even of deze uniek is. Houd hier ook rekening mee als je zelf een SKU-code invult.

Hoe voldoen mijn productfoto’s aan de eisen?

De productfoto’s moeten aan de volgende eisen voldoen:
–             Formaat: Maximaal 2000 x 2000 pixels
–             Bestandstype: JPEG & PNG
–             Bestandsgrootte: Maximaal 3 MB

Als dit niet het geval is, kan het zijn dat jouw foto’s niet laden op de website. Ook kan het zijn dat je product niet in onze wachtlijst komt te staan. Wanneer je een product uploadt, komen ze namelijk eerst bij ons terecht. Wij zetten de producten dan dagelijks handmatig op de website, behalve in het weekend.

Meer info kan je hierover vinden op onze handleiding voor productfoto’s

Fotohandleiding voor Creatieven

Hoe schrijf je een goede product omschrijving?

Een goede productomschrijving bestaat uit minimaal 3 zinnen en heeft een lengte van ongeveer 500 woorden. Om de aandacht van de klant vast te houden, moet je een creatieve omschrijving hebben. Daarnaast moet je omschrijving vragen beantwoorden die je klant heeft als hij of zij aan je product denkt.

Handleiding Productomschrijving

Hoe krijgt mijn product een betere vindbaarheid?

Een goede productomschrijving is niet alleen belangrijk voor de klant, maar ook voor zoekmachines zoals Google. Zo’n zoekmachine vindt het belangrijk dat je tekst voor iedereen goed leesbaar is en bestaat uit korte paragrafen. Zorg dus dat je duidelijk schrijft zonder taalfouten.

Vermeld jouw productnaam, je merk en andere belangrijke kernwoorden, zodat klanten jouw product beter kunnen vinden. Zorg er wel voor dat elke omschrijving uniek is. Zo wordt jouw product sneller gevonden op Google en is de kans groter dat je wat verkoopt!

Handleiding Productomschrijving

 

Hulpvragen bij het maken van een omschrijving

Bij het schrijven van de juiste omschrijving moet je de volgende vragen in je achterhoofd houden:

  • Stel dat de klant het product niet kon zien, hoe zou je het dan omschrijven?
  • Wat is er zo uniek aan dit product?
  • Hoe zou het kopen van dit product positieve invloed hebben op de klant?
  • Wat is het verhaal achter het product?
  • Hoe gebruik je het product?
  • Zijn er eventuele allergieën waarmee je product niet gekocht kan worden?
  • Kan je product niet tegen bepaalde zaken zoals zonlicht?

3 Tips

We hebben nog 3 tips die jou kunnen helpen bij het schrijven van een goede productomschrijving.

Tip 1.    Richt je op jouw doelgroep

Denk bij het schrijven van je omschrijving aan jouw ideale klant. Gebruik de toon en taal die gebruikt wordt door jouw doelgroep.

Tip 2.   Schrijf niet alleen over de producteigenschappen
Het kan handig zijn om te schrijven over producteigenschappen, maar klanten willen weten hoe je product hun concrete problemen aan kan pakken. Neem de voordelen van je product dus mee in je omschrijving.

Tip 3.    Gebruik je fantasie

Helaas kan je klant het product niet in zijn handen houden. Zorg er dus voor dat de klant zich precies kan voorstellen hoe dat voelt.

Handleiding Productomschrijving

Hoe weet ik wanneer ik een order heb?

Je krijgt vanuit onze Swantool een mail toegestuurd naar jou opgegeven e-mail adres. Hierin staat precies beschreven wat er besteld is en wat je kunt opsturen. Hierin staat ook naar welk adres je de producten kan opsturen.